.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۴۵۰۰ تبعه افغان غیرمجاز در مازندران شناسایی شد
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از شناسایی چهار هزار و ۵۰۰ تبعه افغان که غیر قانونی وارد استان شدند خبرداد.

به گزارش شمال نیوز، علیرضا یونسی پیش از ظهر دوشنبه  در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری مازندران که با حضور دکتر مظفر الوندی دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری   در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار کرد:  مرجع  کنوانسیون حقوق کودک، نوید دیگری است بر موضوع توجه به کودکان و نوجوانان  زیرا انسان شریف ترین موجود این دنیا است که می تواند با توانمندی های خویش جامعه را تغییر دهد.

وی افزود:  توجه به پرورش  عقل و تفکر کودکان  به عنوان آینده سازان جامعه ، زمینه توسعه کشور را فراهم خواهد کرد.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: در دولت تدبیر و امید  همه برنامه ریزی ها برای کاهش آسیب در جامعه است و دولت برای تحقق این امر از تمامی ظرفیت بهره گرفته است.

یونسی، با بیان اینکه با روی کار آمدن  دولت تدبیر و امید ،اقدامات بسیاری خوبی در حوزه های مختلف در استان  انجام گرفته، تصریح کرد: توجه به آموزش کودکان بازمانده از تحصیل استان موضوع مهمی بود که با جدیت دنبال شد و این در حالی است که مازندران در صدر استانهای با سواد کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب در بسیاری از شاخص ها همچون سلامت، سواد ارتقاء چشم گیری داشتیم، گفت: طی سه سال اخیر موضوع پاکسازی محلات آسیب پذیر استان در دستور کار قرار گرفت و با عزم استانی دستگاه های متولی اقدامات شایسته ای در حوزه پاکسازی و بهسازی این محلات انجام دادند که این محلات دیگر قابل مقایسه با سال های پیش  نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در بخش دیگری به موضوع ازدواج دختران مازندرانی با اتباع افاغنه اشاره کرد و گفت: مشکلات شناسنامه ای دخترانی که با  مردان افاغنه  ازدواج کرده بودند را مرتفع کردیم و این در حالی است که حضور افاغنه غیر قانونی در استان ممنوع است و  با موارد غیر قانونی برخورد می شود .

یونسی در ادامه با اعلام اینکه با عاقدینی که  خطبه عقد شرعی را بین افاغنه غیر قانونی و دختران استان جاری کنند برخورد می شود،  گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ اتباع افاغنه که غیر قانونی وارد استان شدند را شناسایی کردیم.

وی در بخش دیگر به  مرجع کنوانسیون ملی حقوق کودک اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ساز و کار اجرایی شدن  مفاد و آئین نامه این کنوانسیون فراهم شده ما هم برای اجرای این کنوانسیون در استان استقبال می کنیم و از  اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری می خواهیم طرح جامع عمل مشترک آن را با هم افزایی همه دستگاه های متولی در استان بومی سازی کرده و برای اجرای آن تلاش کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، با اشاره به اینکه سازمانهای مردم نهاد ظرفیت مطلوبی هستند که می توان از مشارکت و همکاری  آنها در همه حوزه ها به ویژه کودک بهره برد، افزود: سمن ها به سبب  آنکه غیر سیاسی، غیر دولتی و غیرانتفاعی هستند نسبت به آلام جامعه بیشتر احساس دردمندی می کنند.

یونسی، گفت : برای اهمیت دادن به سمن ها  علی الرغم همه کمبودهای بودجه ای اقدامات خوبی در استان انجام دادیم که راه اندازی خانه تشکل ها یکی از این اقدامات بود و البته برنامه های آموزشی هم داشتیم که هم اکنون نیز برنامه آموزشی برای ۶۰ نفر از مسئولین سمن های استان در حال برگزاری است تا در همه حوزه ها آموزش ها و اطلاعات لازم را کسب کنند.

وی در ادامه متذکر شد: همه مسائل با پول حل نمی شود  بلکه برخی مشکلات نیازمند ایده پردازی است که باید  این روش هم مورد توجه قرار گیرد.

یونسی با تصریح اینکه کشورهای توسعه یافته بر عقل افراد نقاد کار کردند، افزود: ما معرفتی الهی داریم که قابل مقایسه با خرد جمعی نقاد که دنیای امروز به آن توجه دارد، نیست.

وی افزود: ما منابع بی بدیلی در استان داریم و تنها لازم است این منابع کنار هم قرارگیرند از سویی افزایش روح تعهد قطع به یقین یکی از راهکارهای توسعه است زیرا هیچ جامعه و خانواده ای با بخشی نگری و تفرقه به جایی نمی رسد لذا باید روح هم نظری در ما دمیده شود .

یونسی در پایان از راه اندازی شبکه مجازی  استانی با رویکرد اجتماعی محور برای افراد زیر ۱۸ سال در  استان  خبر داد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.